петак, 11. јул 2008.

To što čitam drame nije profesionalna deformacija. Ja ih gutam od osmog razreda. Nema veze to s glumom! Sad sam čitala sve one mlade dramske pisce. Drame Maje Pelević, Minje Bogavac, Filipa Vujoševića, Uglješe Šajtinca... A imam i knjigu drama Biljane Srbljanović. Evo taksi!!! Ćao!

Maja Katić (34), glumica koja ode taksijem

Ja sam veliki fan Saše Ilića. Saša Ilić je pisac mlađe generacije. On je veoma vredan pisac koji ne objavljuje mnogo, ali koji mnogo i dugo radi na svojim rukopisima. Nije čudo što je stipendista Fonda „Borislav Pekić“. Volim njegovu oštrinu, beskompromisnost. Ilić zna da sa pisanjem nema šale. Sad je u „Fabrici knjiga“ objavljen njegov novi roman Berlinsko okno. To je knjiga koju čitam i u kojoj uživam.

Mita Perić Simić (59), privatni detektiv

Uf. Ček da se setim. Teško pamtim naslove. Celu knjigu mogu da prepričam. Kod naslova zapne. Pisac: Srđan V. Tešin. Izdavač: Stubovi kulture. A naslov? Kuvarove, kuvarove, kuvarove... E, Kuvarove kletve i druge gadosti. To čitam.

Jova Flojd Simić (22), taksista koji teško pamti naslove i koji dve noći nije spavao sve dok se nije setio naslova knjige Vuleta Žurića „Blagi dani zatim prođu“

Čoveče, da li si ti, pobogu, normalan!? Pa ja se danas ženim?! Kakve te ankete spopale? Skloni mi se sa puta...

Konstantin Jova Karamarković (84), šlager pevač u penziji

„Ako ne bude izglasano ovo, šta će biti izglasano? Ništa. Još godinu dana ćete spavati, pa još deset godina, pa još sto godina, kao Trnoružica koja čeka svoga princa da je probudi. Prošle su bajke, ovo je realan život, preuzmite odgovornost na sebe kao realni političari u realnoj zemlji ili, brate, sklonite se sa političke scene, pa idite pa spavajte u nekoj bajci. Ko vama da je pravo da vi budete umorni u ime ovog naroda? Ako ste umorni, idite pa spavajte, bre!“
Sigurno si po prethodnom pasusu pogodio da čitam knjigu pokojnog srpskog premijera Zorana Đinđića Srbija u Evropi.

Suzana Sara Milić (27), fizičarka

Jako sam Vam zahvalna što ste me upitali šta čitam. Čitam nekoliko knjiga istovremeno, ali bih napomenula da sam oduševljena romanom Balerina i rat Ivana Ivanjija. Ja sam imala prilike da slušam poštovanog gospodina Ivana Ivanjija u Kulturnom centru Beograda i mogu vam da je to jedan gopsodin. Roman prati život jedne balerine, a kao junaci se pojavljuju i Tito i Beba Vrsajkov i Koča i Đilas... Jedna izuzetna priča. Izuzetna!

Gospođa Jovanka Mitić (83), učiteljica u penziji

Čitaću prozu. Neću više nikad čitati poeziju. Znaš, ja sam je voleo. Njene oči, lokne, duge noge. Voleo sam kako se smeje i kako igra Vasino kolo u našem folkloru. Voleo sam i pisao joj pesme. Pisao sam pesme svakog dana. Neki kažu da sam preterivao. Ja to ne znam. Tristo šezdeset pet pesama godišnje. Nekoliko godina, prestupne godine – još jednu gratis iz srca. Poštar Šima joj je nosio moja pisma. Nisam mogao da posumnjam – ah, ta sumnja, sumnja, sumnja – da će se predmet moje žudnje zaljubiti u poštaša. Ljut bol u mojoj duši. I zato više nikada neću čitati pesme! Poezija je laž. Nikad više Jesenjin, nikada više Dučić, Antić, Kostić. Nikada više Vojislav Ilić – Mlađi. Nikada više ni Vasko Popa, ni pesme Nenada Jovanovića, čak ni ove nove pesme ministra Slobodana Milosavljevića. Od poezije, što se mene tiče, ništa! Stih je laž, zaljubila se u drugog, o srce, moje jadno, šta ćeš sad.

Vukašin Balati zvani Jesenjin (29), zanesenjak

Нема коментара: